BLUE NUN

Sendt inn av
Anti & Grandpeople
Medieplassering
Embalasje (ikke flaske)
Blue Nun har lenge blitt sett på som en foreldet billig-hvitvin fra 80 tallet. Derfor var det viktig å gjøre innpakningen mer moderne, samtidig som den var trofast til sitt navn og opphav. Den nye nonna skulle være en litt utfordrende en. Den skulle flørte med brukeren, og ligge på et vippepunkt mellom opprør og jomfruelighet. Ved hjelp av subtile religiøse symboler i designen, krysset med et ungdommelig preg, skulle den tiltale kvinnen som utfordrer det skinnhellige. Den nye designen tar inn elementer fra forskjellige religioner der korset, glorien og hinduismens kryssende hender er representert. Samtidig har billedspråket en tone som hinter til at den moderne nonna kanskje ikke er så konservativ lengre.

Bidragsytere

  • Kjetil Wold
    Kreativ leder
  • Fredrik Melby
    Grafisk Design
  • Fred Jonny
    Fotograf
  • Storm Pedersen
    Stylist
  • Tine Moe
    Prosjektleder
  • Greta Hassen Kvalvaag
    Ansvarlig hos kunde