Bønder i byen

Sendt inn av
TRY
Kunde
Felleskjøpet
Medieplassering
TV
Felleskjøpet har blitt sett på som traust. Og butikkene bare for bønder. Briefen var å få Felleskjøpet til å fremstå mer moderne, og få frem at ”byfolk” også kan handle der. Selvfølgelig har bønder den aller beste kompetansen og utstyret når det kommer til hagebruk, gjødsel og redskaper! Målet med kampanjen var også at de 47.000 eierne – bøndene – skulle bli stolte av organisasjonen sin. Kunne til og med skjellsordet/utrykket ”Bønder i by´n” vris til noe positivt? Løsningen ble en stor profilfilm som ble fulgt opp med mindre, taktiske filmer hvor man solgte konkrete produkter. Det samme ble også gjort gjennom radioreklame og kundeaviser.

Bidragsytere

  • Sindre Fosse Rosness
    Tekstforfatter
  • Bård Rostrup Gabrielsen
    Art Director
  • Hugo Hageman Føsker
    Producer
  • Roar Uthaug
    Regissør
  • Henrik Thoresen og Trond Østby
    Ansvarlig hos kunde
  • Fantefilm
    Produksjonsbyrå
  • Øystein Halvorsen
    Tekstforfatter
  • Karin Lund
    Art Director
  • Lars Mitlid
    Konsulent
  • Marte Heiersted
    Prosjektleder