Brad er singel

35553 6796a original
35556 e3aea original
Sendt inn av
TRY
Kunde
Norwegian
Norwegian åpner stadig nye ruter. Målet med denne kampanjen var å øke salget av de nye direkterutene til USA. Bruddet mellom Hollywood-stjernene Angelina Jolie og Brad Pitt var 21.september på alles lepper. Vi lagde en enkel annonse, med teksten “Brad er singel” og fokus på pristilbudet, med direkterute én vei fra Oslo/London-Los Angeles. Annonsen ble rykket inn som en helside i VG, samt oversatt i Evening Standard i London, dagen etter at nyheten om paret ble kjent. Annonsen ble også publisert på Norwegians egen Facebook-side. Og annonsen tok av. Resultater: 32% salgsøkning på ruten på én dag 300 000 000 mennesker nådd 53,2 millioner følgere i sosiale media kunne se poster som nevnte annonsen 94 prosent av postene var positive eller nøytrale. 54 000 000 NOK redaksjonell verdi

Bidragsytere

  • Susanne Hovda
    Tekstforfatter
  • Trond Sandø
    Konsulent
  • Ulle Hennum Birkrem
    Prosjektleder
  • Inge Fosseie
    Grafisk Design
  • Marius Aasen
    Tekstforfatter