Bydelen som tok stria ut av jula

Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
NPRO / Aker Brygge
Medieplassering
D2, VG papir, VG & Aftenposten display, AdShels Metro digital, P5 radio, Facebook.
Aker Brygge pulserer i sommerhalvåret, men er ikke godt nok kjent som et sted å handle julegaver. Gjennom 2016 har Aker Brygge jobbet målrettet med tiltak som virkelig leverer på å gjøre opplevelsen av brygga rikere, og shoppingen enklere – bl.a. ved å lansere appen Din Aker Brygge med nye funksjoner som kjøp av on the go-produkter direkte i appen, og en imponerende in app chatfunksjon med butikkene og restaurantene. Når julen så stod for tur, hadde Aker Brygge dette nyttige hjelpemiddelet på plass som bevis på at de virkelig tar stria ut av jula – i tillegg til julemarked, konserter, skøytebane, juletresalg, gratis hjemkjøring av handleposer osv. Anledningen var perfekt for å begge videre på setningen "Aker Brygge tar stria ut av jula", som ble lansert julen før. I 2016 ble julehandlende invitert til brygga gjennom fortellingen «Bydelen som tok stria ut av jula» og et omfattende illustrert univers. I lydversjonen av julefortellingen har skuespiller Ivar Nørve satt sitt lune preg på ordene om bydelens yngste beboer, som iherdig prøver å få sambrygdingene til å innse at de har glemt jula.

Bidragsytere

  • Eva Sannum
    Kreativ leder
  • Theis Roksvåg Pedersen
    Tekstforfatter
  • Kristoffer Hunstad
    Art Director
  • Haakon Forren
    Prosjektleder
  • Vidar Singh
    Kreativ leder
  • Hanne Årsnes
    Grafisk Design
  • Nicklas Lindholm Haslestad
    Grafisk Design
  • Igor Rudenko
    Annet (må beskrives)
  • Per Øyvind Weum
    Annet (må beskrives)
  • Torstein Raabye Haugen
    Webutvikling
  • Ida Lund Bjørnsen
    Illustrasjon
  • Hanne Berkaak
    Illustrasjon
  • Kjetil Røst Nilsen
    Produksjonsbyrå
  • Thomas Kongshavn
    Produksjonsbyrå
  • Espen Borge
    Produksjonsbyrå
  • Mim Stang
    Ansvarlig hos kunde
  • Thomas Nygård
    Ansvarlig hos kunde