Daniel Franck identitet

1147 d51c7 original
1148 8a227 original
1149 5d590 original
1150 18fbd original
1151 337c4 original
1152 165ca original
1154 cc473 original
Sendt inn av
Torgeir Hjetland
Kunde
Next Sport
Bakgrunn og målsetting for oppdraget/arbeidet: Identiteten skal skape de riktige assosiasjonene til merkevaren og personen Daniel Franck. Det er mange som kjenner han fra hans tid som aktiv eller gjennom mediadekningen av kjendis-Norge. Disse forventningene/relasjonene må imøtekommes og utfordres. Klærne, identitet og ulike tiltak er rettet mot ski-, snowboard- og skateinteresserte. Konsept/idé til grunn for arbeidet: Formuttrykket refererer til punk- og rockebevegelsens uttrykksformer på 80-tallet, da Daniel startet som aktiv utøver. På den tiden ble punk og rock assosiert med skate-, surf- og snowboardkulturen. Promoteringsmateriell for disse kulturene bar ofte preg av at de var hjemmelaget. Ved å bruke de samme hjelpemidlene i dag, som kopimaskin, saks, lim, skrivemaskin og håndtegninger, får du et autentisk, røft uttrykk som gjenspeiler Daniels personlighet. Kolleksjonsboken skal skape de riktige assosiasjonene til merkevaren. Omslag er trukket med restlageret fra klesproduksjonen slik at hver bok blir unik. Den skal være en upretensiøs minnebok. Merkevaren leker med de etablerte normene for identitetsbygging. De ulike variantene av logoen og det illustrative uttrykket representerer identiteten. Den skal skapes gjennom et helhetlig stil,- og formuttrykk. Identiteten spiller på de ulike kulturelle indikatorer som målgruppen kjenner og identifiserer seg med. Spesielle rammebetingelser: Merkevaren er en utfordrer blant aktører innenfor sport- og fritidsklær. Den skal være en del av rebellkulturen i skate-, ski og snowboardmiljøet. De som kjøper klærne, og dermed blir kjent med merkevaren, skal føle seg spesielle og eksklusive. Hovedmålgruppen er gutter og jenter i alderen 20-30 år.

Bidragsytere

  • Torgeir Hjetland
    Grafisk Design
  • Marcel Leliënhof
    Fotograf
  • Torgeir Hjetland
    Art Director
  • Torgeir Hjetland
    Illustrasjon
  • Ingvild Langenes
    Prosjektleder
  • Daniel Franck
    Art Director
  • Christina Ulriksen
    Annet (må beskrives)