Daniel Franck kolleksjonsbok

1156 eb903 original
1157 abe42 original
1158 13dad original
1159 edeed original
1160 755bc original
Sendt inn av
Torgeir Hjetland
Kunde
Next Sport
Bakgrunn og målsetting for oppdraget/arbeidet: Kolleksjonsboken skal skape de riktige assosiasjonene til merkevaren og personen Daniel Franck. Det er mange som kjenner han fra hans tid som aktiv eller gjennom mediadekningen av kjendis-Norge. Disse forventningene/relasjonene må imøtekommes og utfordres. Boken starter med et kort tilbakeblikk på Daniels karriere: Skating og snowboard, en reise i Vinter-Norge og til Los Angeles (byen der han startet som profesjonell skater). Konsept/idé til grunn for arbeidet: Formuttrykket refererer til punk- og rockebevegelsens uttrykksformer på 80-tallet, da Daniel startet som aktiv utøver. På den tiden ble punk og rock assosiert med skate-, surf- og snowboardkulturen. Promoteringsmateriell for disse kulturene bar ofte preg av at de var hjemmelaget. Ved å bruke de samme hjelpemidlene i dag, som kopimaskin, saks, lim, skrivemaskin, håndskrift og håndtegninger, får du et autentisk, røft og personlig uttrykk som gjenspeiler Daniels personlighet. Boken refererer til kulturelle indikatorer som målgruppen kjenner og identifiserer seg med. Omslag er trukket med restlageret fra klesproduksjonen slik at hvert omslag blir unikt. Boken inneholder også buttons og klistremerker. Papiret er brettet dobbelt og sydd mot ryggen. Innsiden av papiret er trykket med mønster og farger fra kleskolleksjonen. Tone og stil er rettet mot unge med interesse for ski, snowboard og skating med ulike kulturelle referanser fra miljøet. Spesielle rammebetingelser: Boken skal være en upretensiøs minnebok og selges til en overkommelig pris i alle butikker der du finner klærne. Merkevaren er en utfordrer blant aktører innenfor sport- og fritidsklær. Den skal være en del av rebellkulturen i skate-, ski og snowboardmiljøet. De som kjøper klærne, og dermed blir kjent med merkevaren, skal føle seg spesielle og eksklusive. Hovedmålgruppen er gutter og jenter i alderen 20-30 år.

Bidragsytere

  • Torgeir Hjetland
    Grafisk Design
  • Torgeir Hjetland
    Art Director
  • Daniel Franck
    Art Director
  • Marcel Leliënhof
    Fotograf
  • Ingvild Langenes
    Prosjektleder
  • Torgeir Hjetland
    Illustrasjon
  • Espen Lystad
    Fotograf