DBS - Det Elektriske Eksperimentet

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
Cycleeurope
Medieplassering
Side3.no, in-page videobanner og in-stream visninger på ulike nisjesider for sykkelinteresserte.
DBS er syklenes svar på Kvikk Lunsj, Melkesjokolade og Solo – en viktig del av norsk historie, med høy merkevarekjennskap. Vi tok utgangspunktet i at DBS er et ekte norsk sykkelmerke for å utvikle den nye plattformen ”Skapt for norske forhold. Designet av nordmenn siden 1932”. «Det Elektriske Eksperimentet» er den første kampanjen som formidler den nye merkevarestrategien til DBS. Med ønske om å lage Top Gear-inspirert innhold som skulle treffe en maskulin målgruppe 25+, la vi ut på en ekstraordinær reise over hele Norge for å bevise at el-sykler fra DBS virkelig er skapt for norske forhold. Vi sendte ut to elektriske test dummies, Martin og Roy, på en reise gjennom Norge. På reisen stoppet vi på seks utvalgte steder der gutta helt uten forvarsel fikk en el-sykkeltest de måtte gjennomføre: 1. Batterikapasitet – Martin måtte sykle til batteriet var tomt i Mosjøen 2. Kvalitet – Roy syklet utfor alpinbakken i Narvik 3. Motorkraft – Martin kom seg opp Trollstigen så raskt han kunne 4. Blingfaktor – Begge testet hva Bergen-publikummet syntes om sykkelen 5. Komfort – Martin ble jaget av Dag Erik Pedersen med paintballgevær i Maridalen 6. Bremser – Roy blir utfordret til å teste dem på toppen av Kjerag Eksperimentene ble til en serie med seks onlinefilmer.

Bidragsytere

  • Eirik Moldal Andersen
    Tekstforfatter
  • Espen Hornburg
    Art Director
  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Mari Ekkje
    Prosjektleder
  • Jarle Ring
    Konsulent
  • Jarle Wathne Johansen
    Grafisk Design
  • Jasper Wiese
    Grafisk Design
  • Alexander Halvorsen
    Regissør
  • Camilla Watz Johannessen
    Konsulent
  • Fredrik Hillestad
    Klipp
  • Just Cruzin' Production AS
    Annet (må beskrives)
  • JCPr
    Annet (må beskrives)
  • Kathrine Steiro
    Ansvarlig hos kunde