Deepfake-influencere

Sendt inn av
Brunch oslo
Kunde
SAIH
Desinformasjon, falske nyheter og manipulering av virkeligheten er enklere og mer utbredt enn noen gang. Selv om man kanskje skulle tro at de som vokser opp med internett fort gjennomskuer fake news, viser en undersøkelse fra Medietilsynet tvert i mot at unge (18-24) er de som sliter mest med å skille. <br /><br />Sammen med SAIH ville vi vise hvor "lett" det er å manipulere virkeligheten og samtidig minne unge om å "tenke & sjekke" før de "liker & deler".<br /><br />Ved hjelp av en app til 500,- og en imitator deepfaket vi Jens, Jonas og Donald og brukte dem som influencere i kampanjen vår.

Bidragsytere

  • Simen Braathen
    Tekstforfatter
  • Markus Ivan Johansson
    Tesktforfatter
  • Bård Gabrielsen
    Art Director
  • Anna Torst Saatvedt
    Grafisk designer
  • Stine Wolff Helgesen
    Prosjektleder
  • Hardian Hiorth
    Digital rådgiver
  • Jørgen Westerberg
    Motion design