Minnesota Brand Agency bidrar til Shearwaters globale rebranding
Shearwater GeoServices har fått en omfattende rebranding med hjelp fra Minnesota Brand Agency.
Aktuelt byrå
Minnesota Brand Agency
Shearwater GeoServices er et globalt selskap som spesialiserer seg på geofysiske tjenester, hovedsakelig innen seismikkdatainnsamling og prosessering. Nylig gjennomgikk de en omfattende rebranding med hjelp fra Minnesota Brand Agency.
Målet med rebrandingen var å posisjonere Shearwater som en ambisiøs leder i bransjen, med fokus på ansvarlig tilgang til jordens ressurser. Det var også viktig for Shearwater å synliggjøre en større visjon rundt hva de egentlig holder på med. Fremfor å kun fokuserte på produktet I form av båter, maskiner og data.
Minnesota Brand Agency har jobbet tett med Siegel+Gale som har formgitt den nye visuelle identiteten til Shearwater.
I løpet av dette samarbeidet har teamet hos Minnesota Brand Agency fått et godt innblikk i Shearwaters virksomhet, noe som har vært avgjørende for designprosessen.
– Shearwater tenker «bolder than bold and bigger than big», sier Senior Visual Brand Designer Catharina H. Wedel Jarlsberg. – Det gjenspeiles i identiteten som er nettopp «bold», og reflekterer Shearwaters engasjement for å utforske nye grenser.
Involverte byråer
Siegel+Gale Visuell identitet
Christopher Sæther-Larsen
Creative Director
Andre involverte
Cathrine Wagner Horn
Global Head of Marketing, Shearwater