Den toneangivende filmen

Sendt inn av
LOS & CO AS
Kunde
TONO
TONO må overbevise bedriftsledere om at musikk er verdt å betale for. Det er vanskelig å overbevise bedriftsledere med rasjonelle argumenter om musikk. Musikk må føles. Så vi laget Den Toneangivende Filmen - en film der lyden spiller hovedrollen. I Filmen spiller vi av én enkelt filmscene to ganger. Det eneste som endrer seg er musikken. Dette gjorde vi for å bevise hvordan musikk kan endre persepsjon, handling og stemning. Filmscenen ble laget for å bygge opp spenning, og musikken ble spesialkomponert for å dra spenningen i flere retninger, og åpne opp for så mange tolkninger som mulig. Vi publiserte filmen som en online spørreundersøkelse rettet direkte mot bedriftsledere. Responsen viste at vi nådde målet vårt. Folk tolket det som at kvinnen i filmen var leiemorder, kreftpasient eller prostituert, til at vi det var en film om lavtlønnede helsearbeidere eller en film om en dame som endelig hadde kommet seg ut av et voldelig forhold. Den audiovisuelle opplevelsen beviste at musikk har kraften til å endre persepsjon, handling og stemning.

Bidragsytere

  • Marius Aasen
    Kreatør
  • Casper Evensen
    Kreatør
  • Ellen M. Fougner
    Kundeansvarlig
  • Nora Gauslaa
    Prosjektleder
  • Lasse Nyhaugen
    Produsent
  • Miriam Eeg
    Produsent
  • Niels Windfeldt
    Regissør og foto
  • Sindre Harbak
    Regiassistent
  • Sophia Aronsen
    Koordinator
  • Jonas Murstam
    B-foto
  • Jarl Johnsen
    Lysmester
  • Emina Mahmuljin
    Stylist
  • Aleks Aurdal
    Teknisk supervisor
  • Henrik Pedersen
    Post-Produsent
  • Jonathan Sigsworth
    Musikk
  • Andreas Martinsen
    Lyddesign
  • Joakim Rissveds
    Colorist
  • Marianne Knutsen
    Planner
  • Lea Gabrielsen Mesinele
    Campaign Manager
  • Gard Leren-Lindstrøm
    Head of media
  • Christina Smitt
    Fagansvarlig data og analyse
  • Vegard Aspelund
    Designer