Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Målet med denne kampanjen var å øke oppmerksomheten rundt og kundegrunnlaget til det nystartede gründerselskapet Verd Begravelse.
Verd tilbyr noe helt nytt i den norske gravferdsbransjen: enkel bestilling og faste, lave priser med prisgaranti – samtidig som verdigheten ved avskjeden ivaretas.
Problemstillingen er likevel denne: hvordan i all verden markedsfører man noe så sensitivt som et gravferdsbyrå?
Vi valgte å gå til kjernen i nettopp denne problemstillingen og tok tak i «den vanskelige samtalen om døden». Innsikten var denne: ved å snakke sammen, blir den tunge tiden litt lettere.
Mennesker med relasjoner til hverandre ble samlet foran kamera og fikk – uten å vite noe på forhånd – utdelt såkalte «snakkekort» med ulike spørsmål knyttet til døden.
Resultatet ble en film med ekte, spontane og emosjonelle samtaler om døden. Filmen ble spredt på sosiale medier, fikk svært mye positiv oppmerksomhet og sørget for at de første kundene tok i bruk Verd Begravelse.