Den vanskelige samtalen

Sendt inn av
GR&EI
Kunde
Verd Begravelse
Medieplassering
Facebook
Målet med denne kampanjen var å øke oppmerksomheten rundt og kundegrunnlaget til det nystartede gründerselskapet Verd Begravelse. Verd tilbyr noe helt nytt i den norske gravferdsbransjen: enkel bestilling og faste, lave priser med prisgaranti – samtidig som verdigheten ved avskjeden ivaretas. Problemstillingen er likevel denne: hvordan i all verden markedsfører man noe så sensitivt som et gravferdsbyrå? Vi valgte å gå til kjernen i nettopp denne problemstillingen og tok tak i «den vanskelige samtalen om døden». Innsikten var denne: ved å snakke sammen, blir den tunge tiden litt lettere. Mennesker med relasjoner til hverandre ble samlet foran kamera og fikk – uten å vite noe på forhånd – utdelt såkalte «snakkekort» med ulike spørsmål knyttet til døden. Resultatet ble en film med ekte, spontane og emosjonelle samtaler om døden. Filmen ble spredt på sosiale medier, fikk svært mye positiv oppmerksomhet og sørget for at de første kundene tok i bruk Verd Begravelse.

Bidragsytere

  • Torstein Greni
    Kreativ leder
  • Eivind Eidslott
    Tekstforfatter
  • Alexander Halvorsen
    Regissør
  • Eivind Sæther
    Producer
  • Ivan Jamne
    Producer
  • Morten Forsberg
    Filmfotograf
  • Nicolay Astrup Wiik
    Annet (må beskrives)
  • Pedro Sapatilla Hagen
    Lyd
  • Charlotte Wold Jørgensen
    Stylist
  • Fredrik Aasaaren
    Annet (må beskrives)
  • Martin Schütt
    Ansvarlig hos kunde
  • Henrik Tveter
    Ansvarlig hos kunde
  • Linn Nærup Børke
    Ansvarlig hos kunde
  • Tarjei Fossum
    Art Director