Dent Oi Hot - Ninja edition

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Brynild
Medieplassering
Facebook, YouTube
Dent Oi ble lansert i 2010 og ble en umiddelbar suksess, i en svært konkurranseutsatt kategori. Siden lansering har Dent Oi holdt konseptet varmt gjennom Facebook, gjennom en aktiv samtale, små og store aktiviteter, og et stort engasjement blant folk. Sommeren 2012 talte Facebook siden over 50.000 fans. Så skulle Dent lansere en ny variant til Oi-familien; Dent Oi Hot. Spørsmålet var, hvordan kan vi lansere et nytt produkt gjennom eksisterende fans, fremfor å kjøpe media for flere millioner? Vi utviklet en ny film innenfor den samme sprø og animerte verden til Dent Oi: Historien om hvordan Dent Oi ble så hot, som bare skulle spres digitalt. I tillegg til en 68 sekunders film, lagde vi to blooper-filmer, der vi avslørte alt som gikk galt under opptak – da vi valgte en gal japansk regissør for jobben. Vi har gitt fans og følgere et nytt kapittel i Oi-historien, som de flittig har likt, kommentert og delt. Per 29. januar er filmen vist 259.000 ganger på Youtube, antall Facebook fans har passert 57.000, og salgstallene er svært gode!

Bidragsytere

  • Stian Birkelid
    Art Director
  • Jan Petter Ågren
    Art Director
  • Torstein Drogseth
    Konsulent
  • Line Friberg
    Prosjektleder
  • Torunn Mjølner Akselsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Torstein Tanum Morstad/Sagveien Resort
    Lyd
  • Tor Martin Norvik/Tilnærmet Lik
    Produksjonsbyrå