Destinasjon Fornebu

Sendt inn av
Tank Design AS
Kunde
IT Fornebu
Destinasjon Fornebu: Bakgrunn og målsetting for oppdraget: IT Fornebu Eiendom er inne i en periode med stor byggeakivitet og utvikling av ulike bygg og følte behovet for å få ut informasjon om hva de holdt på med etter en periode med relativt negativ kritikk i pressen. Konsept/ide/strategi: For IT Fornebu er det viktig å vise samfunnsansvar, så istedet for å kjøre massive annonsekampanjer kom Tank opp med idéen om å utvikle et viningssenter hvor de ulike sidene ved Fornebu-utviklingen blir belyst. Vi fikk tilgang på rundt 500 m2 og omdannet rommet til en utstilling med høy grad av relevant informasjon om Fornebu for publikum. Både historikk, dagliglivet, miljøet, og næring er presentert med foto, film og tekst i en tydelig IT Fornebu-profil. Visningssenteret fikk navnet Destinasjon Fornebu og er åpent for publikum hver dag. En stor del av utstillingen er viet det nye Statoilbygget hvor du kan se hvordan den 65.000 kvadratmeter store bygget blir til gjennom utsikt til byggeplass, bevege deg inn i det i en virtuell modell og få en følelse av dimensjoner. Utstillingen blir stadig supplert med ny informasjon og pågangen fra skoleklasser, næringsliv og beboere har vært enorm.

Bidragsytere

  • Ina Brantenberg
    Kreativ leder
  • Helge Persen
    Grafisk Design
  • Suzanne Svendsen
    Grafisk Design
  • James McKay
    Grafisk Design
  • Sunniva de Villiers
    Grafisk Design
  • Monica Kvinge
    Konsulent