Det finnes hjelp

Sendt inn av
Dinamo AS
Kunde
Helsedirektoratet
Bakgrunn Over 110.000 voksne mennesker har seksuelle tanker om barn. Kampanjen skal bidra til at de søker hjelp før det første overgrepet skjer. Primærmålgruppen er mennesker med seksuelle tanker om barn. Sekundærmålgruppen er samfunnet ellers. Dette er et krevende tema som opprører folk og hvor det er lett å bli fordømmende. Disse menneskene sliter ofte med skam, skyldfølelse og isolasjon. Skal vi få dem til å oppsøke hjelp er det viktig at kampanjen oppleves som en utstrakt hånd og ikke en ren fordømmelse. Innsikt Ingen kan noe for hva de tenker og føler, men vi er alle ansvarlige for det vi gjør. Kampanjen Kampanjen må balansere forståelse uten å samtidig bli opplevd som aksept. Vi må forstå at det finnes mennesker med slike tanker, men vi kan aldri akseptere at de gjør legning til handling. De kreative løsningene består av film i ulike lengder på kino og på SoMe, radiospots, boards og annonser på SoMe. Resultater Kampanjen ble slått stort opp i nyhetene og har skapt en viktig debatt. I de 6 første ukene av kampanjen opplevde Helsedirektoratet en dobling i antall henvendelser fra primærmålgruppen til chattetjenesten.

Bidragsytere

  • Erlend Ryvold Ski
    Senionrrådgiver
  • Martin Sjøly
    Psykologspesialist
  • Ivar Vereide
    Kreativ strateg/konseptutvikler
  • Unni Rolfsen
    Prosjektleder
  • Arnt Magne Heggeli
    Kreatør
  • Espen Vegar Dysvik Hagen
    Kreatør
  • Kate Hagen
    AD/Designer
  • Gard Frimannslund Refvik
    Designer
  • Hølje Tefre
    Innsikt/fokusgrupper
  • Mone Mikkelsen
    Produsent
  • Alexander Halvorsen
    Regi
  • Håvard Byrkjeland
    Foto
  • Håkon Jørgensen
    Stillsfoto
  • Hokus Fokus
    Etterarbeid