Det finnes optikere. Og det finnes Interoptikere.

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
Interoptik
Medieplassering
Youtube
Interoptik ønsket et univers hvor de kunne snakke fag til vanlige folk: Tørre synsfakta, nerdete synsutfordringer og løsninger basert på maskiner som vel må sies å være mest for spesielt interesserte. Da Interoptik består av mange lokale optikere med mye yrkesstolthet, var det viktig at all info var 100% korrekt, og at vi holdt oss på et troverdig og "classy nok" nivå som samtlige Interoptikere kan nikke gjenkjennende og stolt til. Vår løsning ble å portrettere den typiske Interoptikeren, med all hens sjarmerende yrkesstolthet og nerdete fakter. Har du et synsproblem, er det jo en slik fagekspert du ønsker å møte! Filmene vi sender inn her er 3 i en serie av totalt 35 onlinefilmer. Vi ønsket å utfordre det klassiske onlinefilm-formatet, men også seernes egne forventninger. Vanligvis blir disse annonsene klikket bort asap, så vi ønsket å belønne de som fortsetter å se med underholdende, overraskende, fagorienterte særheter - slik at publikum plutselig har lært mer om syn enn de selv planla. Vi ønsket også å utfordre hvor lenge man kan bedrive intens branding og vise stor logo midt på skjermen. Kan det faktisk være med på å gjøre filmen mer interessant? Det finnes optikere. Og det finnes Interoptikere.

Bidragsytere

  • Gry Sagvolden
    Tekstforfatter
  • Thale Høy-Petersen
    Art Director
  • Benedicte Killi
    Art Director
  • Morten Borgestad
    Art Director
  • Hans Moe
    Konsulent
  • Marianne Lund
    Prosjektleder
  • Kine Dahl
    Prosjektleder
  • Morten Borgestad
    Regissør
  • Erik Schøien
    Producer
  • Marlene Saxebøl
    Annet (må beskrives)
  • Håvard Byrkjeland
    Fotograf
  • Folk & Film
    Casting
  • Simen Fornes
    Scenograf
  • Jonas Aarø
    Klipp
  • Sandra Klass
    Annet (må beskrives)
  • Andrew Higton
    Annet (må beskrives)
  • Marius Brovold
    Lyd