det norske

Sendt inn av
Concorde Design
Kunde
Det Norske Teatret
Medieplassering
Sendt ut til 7.000 faste mottakere i august 2012, 18.000 distribuert til publikum på teatret
Dette er et reportasjemagasin som først og fremst skal pirre interessen for den kommende sesongens forestillinger på Det Norske Teatret. I tillegg skal leserne via økt kjennskap få større lojalitet til teaterhuset ved også å møte livet og mennesker bak scenen. I forhold til en vanlig teaterkatalog med sesongens forestillinger skal dette publikumsmagasinet innby til å bli tatt vare på, på samme måte som et livstil- eller kulturmagasin. Dette er noe som kan ligge framme og som man kan komme tilbake til flere ganger. Det at magasinet er bildedrevet, at det er et journalistisk magasin og at det legger vekt på gjennomarbeidet design, skal bidra til det. En av bladets mest vellykkede funksjoner er at landets kulturredaksjoner liker å ha bladet liggende framme og at det blir flittig brukt som tips for egne reportasjer med de samme temaene som de har sett i magasinet. Magasinet skal være en miks av korte og lange artikler, og mellom det lette og underholdende og mer fordypende kunnskapsstoff. Tanken er at både de som blar raskt igjennom magasinet og de som vil ha mer bakgrunn, da kan få med seg noe som de liker.

Bidragsytere

  • Dimitri Kayiambakis
    Grafisk Design
  • Ida Michaelsen
    Ansvarlig hos kunde