DM på radio

Sendt inn av
Atyp AS
Kunde
EVO Elsykler
EVO Elsykler selger kostbare elsykler av høy kvalitet. I stedet for å snakke som resten av bransjen og forsøke å konkurrere på pris, har EVO valgt å utvide kategorien ved å gjøre bilen til sin hovedkonkurrent. Kommunikasjonen handler i stor grad om å posisjonere elsykkel som et reelt alternativ til bil for mennesker som bor urbant. Det har vi gjort ved å stadig pirke borti bilens svake sider. En av disse svake sidene er bilkøer. Denne gangen ville vi helt spesifikt snakke til bedrifter med varebiler i rushtrafikken i Oslo sentrum. Ikke alle vet at en moderne lastesykkel i mange tilfeller er langt mer praktisk enn en varebil. Med bilkøer, graving og enveiskjørte gater, er en lastesykkel overlegen når det gjelder fremkommelighet i byen. Og lastekapasiteten er imponerende. Dette ville vi fortelle til de som faktisk kan gjøre en endring. Fra Oslo-rushet plukket vi ut noen bedrifter som stadig var gjengangere. I disse bedriftene fant vi frem til innkjøpssjefen. Disse utvalgte personene fikk en radio fra EVO. Sammen med radioen lå en beskjed om å høre P4 på et eksakt tidspunkt. Det de da fikk høre var en helt personlig radioreklame. Denne var selvfølgelig plassert i rushtiden, slik at sjåførene reklamen snakket om satt i bilene sine og hørte den samme reklamen.

Bidragsytere

  • Kristoffer Reppen
    AD
  • Sigurd Solberg
    Tekst
  • Svein Larsen
    Rådgiver
  • Anja Kristiansen
    Prosjektleder
  • Carl-Erik Engelstad
    Designer
  • Niri von Bøyesen
    Designer
  • Trond Høines
    Fotograf
  • Marius Tidligere Olsen
    Klipp
  • Susanna Bakken Nielsen
    Medierådgiver
  • Jo Espen Bjerk
    Daglig Leder
  • Christian Eide Larsen
    Marked- og kommunikasjonsansvarlig
  • Øystein Johnsen
    Regi
  • Hans Kristian Heide
    Tekniker
  • Mie Sten
    Produsent