DnB NOR. Bank fra A til Å

Sendt inn av
TRY
Kunde
DnB NOR
Medieplassering
Tv2, TVN, TV3, National Geographics, Discovery
Medalje
Gullblyanten 2010
Gull, Profil
DnB NORs konsept skal spenne over enormt mange produkter, løsninger og tjenester til forskjellige aldersgrupper, kundebehov og målgrupper. Utfordringen var å lande et konsept som viste DnB NORs bredde, samtidig som vi måtte kunne være konkrete. Løsningen lå i det konkrete. Med konseptet ”Bank fra A til Å” har vi lovet oss selv en ting: Vi skal aldri lage kommunikasjon uten at det lander i et produkt eller en tjeneste. Altså et ord, som alfabetisk går innunder konseptet ”Bank fra A til Å.” Summen av alle ordene, viser bankens bredde, og utgjør bankens profil. Til syvende og sist handler altså ”Bank fra A til Å” om erkjennelsen at alt vi gjør er profilerende.

Bidragsytere

  • Arne Eggen
    Konsulent
  • Monika Augustsson
    Konsulent
  • Kaya Yssen Try
    Prosjektleder
  • Diana Jandl
    Prosjektleder
  • Kristin Berge Jahr
    Prosjektleder
  • Terje Johnsen
    AD-assistent
  • Kjetil Botten Skogly, Mette Olsen og Nils Ivar Jacobsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Fantefilm
    Produksjonsbyrå
  • Magne Lyngner
    Producer
  • Martin Werner
    Regissør
  • Einar Film
    Produksjonsbyrå
  • Guri Neby
    Producer
  • Nicolai Cleve Broch
    Regissør
  • Storyline Studios
    Annet (må beskrives)
  • Bacon OSL
    Annet (må beskrives)
  • Sagveien Resort
    Annet (må beskrives)
  • Colleen Christiansen
    Producer
  • Gimpville Animasjon
    Produksjonsbyrå
  • Janne Brenda Lysø/Jonas Grønnern
    Tekstforfatter
  • Stian Johansen/Lars-Kristian Harveg
    Art Director