DNV årsrapport 2009 (The means of making a difference)

Sendt inn av
Fasett AS
Kunde
DNV (Det Norske Veritas)
Bakgrunn og målsetting for oppdraget/arbeidet: DNV (Det Norske Veritas) er en uavhengig stiftelse som har som mål å sikre liv, eiendom og miljø. (’To safeguard life, property and the environment’). I årsrapporten for det turbulente året 2009 ønsket DNV å presentere faktisk informasjon – både strategisk og operasjonelt – i en nøktern, solid og tilgjengelig form. Konsept/idé/strategi: Ved å presentere hva og hvordan DNV utgjør en forskjell for sine kunder i en relativt fast form og tone-of-voice, framstod DNV som et samlet, enhetlig selskap i en verden som var – og fremdeles kanskje er – litt i ubalanse. Ved hjelp av infografikk for å forklare relativt kompliserte fakta/trender, ønsket vi å gi rapporten et litt ’populærvitenskaplig’ preg. Lekent og lettfattelig, men samtidig strengt og seriøst.

Bidragsytere

  • Marit Mollnes
    Grafisk Design
  • Marit Mollnes
    Illustrasjon
  • Egil A. Andreassen
    Kreativ leder
  • Elin Minde
    Art Director
  • Per Olav Haarr
    Prosjektleder
  • Pål Hjorth Berge
    Konsulent