DOGA visuell identitet

39909 8650f original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
DOGA – Design og arkitektur Norge
Ekstern url
https://doga.no/
Medalje
Gullblyanten 2017
Gull, Identitet
DOGA er en pådriver for bærekraftig verdiskaping gjennom design og arkitektur. De fasiliterer samarbeid mellom utøvere og virksomheter, og arbeider for å styrke design og arkitekturs rolle i utformingen av morgendagens Norge. Arbeidet med ny merkevareplattform og ny visuell identitet er en konsekvens av fusjonen mellom flere nasjonale design- og arkitekturinstitusjoner. Målet var å utarbeide et klart nytt mandat, identifisere kjerneverdier for den nye organisasjonen, og å bestemme hvilken strategisk rolle den kunne spille i Norge. Nye DOGA skal ta rollen som tilrettelegger for læring og eksperimentering innen design og arkitektur. De skal sette bransjen i sentrum, ikke seg selv. Den nye logoen reflekterer oppdraget deres ved å skape et rom fremfor å kreve oppmerksomhet. Digitale flater ble brukt som utgangspunkt, og dette har gitt flere muligheter til å tenke flerdimensjonalt. De fire bokstavene er som fire hjørnesteiner, som samler og skaper struktur og rom. Logoen fungerer i samspill med omgivelsene. Den kan settes i perspektiv, den kan brukes både i 2D og 3D, integreres i stillbilder og i levende bilder. Den oppleves som organisk og i konstant bevegelse, og gjenspeiler at DOGA hele tiden må være i omstilling for å reflektere bransjen og fagfeltene.

Bidragsytere

  • Marc Ligeti
    Grafisk Design
  • Heidi Bakken
    Grafisk Design
  • Stein Øvre
    Grafisk Design
  • Asbjørn Hegdahl
    Grafisk Design
  • Stein Sørlie
    Kreativ leder
  • Lisbeth Fasting
    Prosjektleder
  • Janecke Løyning
    Annet (må beskrives)