Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Døgnvill Bar & Burger hadde begynt å "legge på seg", med flere restauranter, og opplevde samtidig at identiteten deres hadde blitt utdatert og fragmentert gjennom en rekke ulike logoer og uttrykk. Problemet med å bli en større kjede er at man fort mister det genuine preget til en lokal "one off" restaurant, og fremstår som et kjedekonsept. Vi rådet derfor Døgnvill til å ta grep for å motvirke denne kjedeopplevelsen, men allikevel sørge for at folk kan kjenne igjen menyen og grunnkonseptet på tvers av ulike restauranter. Vi fjernet også "Bar" fra navnet for å tydeliggjøre merkenavnet.
Tenk modernisert, amerikansk diner. Profilen ble delt i en strammere base for web, menyer, visittkort etc., en litt løsere snipp for brand activations med egen maskot, samt en egen fysisk profil for skilting og installasjoner/dekorasjoner. Det siste åpnet opp for større grad av lekenhet, lokal tilpasning og differensiering mellom restaurantene. Ulike fasadeskilt ble laget for de fire restaurantene. Alle tilpasset byggene de er lokalisert i, og samtidig forankret i en amerikansk diner-tradisjon. Detaljer som neon, kunstbilder, fysiske menyer på vegger, og installasjoner som kopien av en 1920-talls subway-klokke fra New York og 50-talls kjøleskapsdør til ølkjølerommet, er med på å skape unike restaurantuttrykk.