"Don't hate. Imitate." - The Super Bowl Clapback

XR Vwo MPX Dont Hate Imitate
Sendt inn av
T/A POL AS
Kunde
Audi Norge
I forbindelse med Super Bowl 2021, lanserte Audis konkurrent, General Motors, en kampanje for å løfte frem den amerikanske bilgigantens elbilsatsning. «Why does Will Ferrell hate Norway?» var kampanjetittelen. GMs kampanje viste Hollywoodstjernen Will Ferrells (humoristiske) «hat» mot Norge. «Hatet» bunnet i at Norge er fremst i verden på elbil. Med “Don’t Hate. Imitate.” oppfordret vi rett og slett til å følge Norges eksempel fremfor å «hate».<br /><br />Som nummer 1 i det norske elbilmarkedet, følte Audi Norge seg forpliktet til å slå tilbake og forsvare Norges ære. Men, med kun få dager igjen til Super Bowl måtte vi snu oss rundt i rekordfart for å vinne Super Bowls elbilkrig. <br /><br />Vi kokte sammen ingrediensene i en underholdende, delingsvennlig videorespons: To store stjerner og to store merkevarer i en offentlig «ordkrig», nasjonal stolthet, en av verdens største idrettsbegivenheter og underholdende videoer skulle få folk til å le, snakke og dele. Og sist, men ikke minst, befeste Audi e-trons posisjon som den fremste elbilen i det fremste elbil-landet.<br /><br />Med kun en brøkdel av budsjettene til GMs storstilte kampanje klarte lille Audi Norge å vinne «elbilkrigen» mot det gigantiske GM-konsernet på årets største idretts- og reklamebegivenhet – Super Bowl.

Bidragsytere

  • Thorbjørn Ruud
    Art Director
  • Robert Radoli
    Tekstforfatter
  • Petter Bryde
    Rådgiver
  • Shirin Marlene Pakzamir
    Prosjektleder
  • Ole Jakob Skattum
    Designer
  • Aksel hennie
    Regissør
  • Guri Neby
    EXecutive Produsent
  • Nicoline Helgø
    Produsent
  • Cyril Boije
    Post Produsent
  • Sebastian Andrés Knutsen
    Produksjonsleder
  • Ida Fiskerud
    Post Produsent
  • Magnus Evensen
    Offline Edit
  • Petter Fagelund
    Komponist/lydmiks
  • Eirik Aarnes Vik
    Shortcut
  • Tommy Bækkevold Jensen
    Ansvarlig kunde
  • Elin Rosnes Sinervo
    Ansvarlig hos kunde