Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
I forbindelse med Super Bowl 2021, lanserte Audis konkurrent, General Motors, en kampanje for å løfte frem den amerikanske bilgigantens elbilsatsning. «Why does Will Ferrell hate Norway?» var kampanjetittelen. GMs kampanje viste Hollywoodstjernen Will Ferrells (humoristiske) «hat» mot Norge. «Hatet» bunnet i at Norge er fremst i verden på elbil. Med “Don’t Hate. Imitate.” oppfordret vi rett og slett til å følge Norges eksempel fremfor å «hate».<br /><br />Som nummer 1 i det norske elbilmarkedet, følte Audi Norge seg forpliktet til å slå tilbake og forsvare Norges ære. Men, med kun få dager igjen til Super Bowl måtte vi snu oss rundt i rekordfart for å vinne Super Bowls elbilkrig. <br /><br />Vi kokte sammen ingrediensene i en underholdende, delingsvennlig videorespons: To store stjerner og to store merkevarer i en offentlig «ordkrig», nasjonal stolthet, en av verdens største idrettsbegivenheter og underholdende videoer skulle få folk til å le, snakke og dele. Og sist, men ikke minst, befeste Audi e-trons posisjon som den fremste elbilen i det fremste elbil-landet.<br /><br />Med kun en brøkdel av budsjettene til GMs storstilte kampanje klarte lille Audi Norge å vinne «elbilkrigen» mot det gigantiske GM-konsernet på årets største idretts- og reklamebegivenhet – Super Bowl.