Dronekakebaking

Sendt inn av
NORD DDB OSL
Kunde
Telia
Medieplassering
Facebook og YouTube
I starten av 2016 ble NetCom til Telia, og samtidig endret merkevaren seg. Nå skulle de være et teknologioptimistisk og lekent selskap som var i tråd med tiden. Mai 2016 ble Telias 4G-nett kåret til Norges beste for første gang, og det ville de markere med en storslagen feiring.  Resultatet ble et uhøytidelig og selvironisk eksperiment som tar et spøkefullt oppgjør med dronehypen og bryter med bransjespråket. Prosjektet var også laget for å ha spredningspotensial, og når kampanjen var over hadde nesten to millioner sett filmen på nettet. Selv om den bare var ment for det norske markedet ble den også plukket opp på en rekke tech- og reklameblogger i USA, Frankrike og Sør-Amerika, og etter et par uker ringte en japansk TV-kanal og ville ha tillatelse til å vise filmen på japansk morgen-TV.

Bidragsytere

  • Even Moseng
    Art Director
  • Kenneth Lamond Johansen
    Tekstforfatter
  • Petter Gulli
    Kreativ leder
  • Thomas Larsen Eltvik
    Tekstforfatter
  • Torstein Søreide Skogedal
    Art Director
  • Gro Marwold
    Prosjektleder
  • Cyril Boije
    Byråproducer
  • Ole Andre Skarbøvik
    Ansvarlig hos kunde
  • Ingvild Stubhaug Steg
    Ansvarlig hos kunde
  • Animasjonsdepartementet
    Produksjonsbyrå
  • Marius Jensen
    Konsulent
  • Eda Lyngra
    Grafisk Design