E(MERHC)ING

Vg Kmg WZV EMERCHING Presentationboard
Sendt inn av
POL
Kunde
Posten
Bakgrunn: Sommeren 2020 skulle Posten ha sponset en rekke festivaler i Norge med målsetning om å nå ut til en ung, urban målgruppe (18-25). Men da festivalene ble innstilt måtte vi tenke annerledes. Løsning: Vi ville skape et nytt minne mellom artistene og festivalgjengerne – samt være en viktig samfunnsaktør når artistene mistet sin inntekt. - Og samtidig kaste oss på en eksisterende trend innen streetwear og trading. Limited edition produkter og samarbeid mellom motehus, artister, kunstnere m.m. er allerede en hype, gjort på riktig måte. «Capsen bakfrem» måtte vi unngå. 5 norske festivalartister fikk lansere hver sin limited edition t-skjorte. (Isah, Gabrielle, Matoma, Highasakite og OnklP) Artistene fikk designe sin merch sammen med den fremmadstormende kunstneren og designeren Ma$arati - kjent for sine samarbeid med Post Malone og Travis Scott. Noe som gav merchen og Posten "cred". Kampanjens visuelle form ble essensiell for å lykkes. Kommunikasjonen måtte oppleves så organisk som mulig, og formstråket måtte likne mer på fashion/streetwear enn tradisjonell reklame. Samtidig var det uhyre viktig å ivareta Postens avsenderidentitet. For å oppnå dette ble alt i kampanjen designet ut fra Postens velkjente hentelapp. Et designelement som ble brukt for å sy hele kampanjen sammen. Dette så ut til å funke, for til tross for et utradisjonelt uttrykk fra Posten traff vi på benchmark på avsenderidentitet i målgruppen.

Bidragsytere

  • Anette Bellika Finnanger
    Kreatør
  • Rikke Sofie Jacobsen
    Kreatør
  • Marius Eriksen
    Rådgiver
  • Kristin Eidså Brantzeg Scheele
    Prosjektleder
  • Aram Zarkoob Vaughan
    Kommersiell artist-manager
  • Michael Ray Vera Cruz
    Foto
  • Even Suseg
    Design
  • Thomas Flått
    Regi
  • Martin Kopperud
    DOP
  • Simon Karlsson
    Planner