Et utendørsboards til å spise opp

Sendt inn av
Morgenstern
Kunde
Too Good To go
Ønsket vurdering: foto og art direction Kunden ønsket seg en kampanje som skulle friste med noen av de beste produktene appen kan by på, samtidig som vi skulle kommunisere budskapet om å bekjempe matsvinn. Ideen vi solgte inn var derfor å skrive budskapet med fristende nybakte bokstaver, som kunne bestilles og spises opp av målgruppen etter fotoopptak (se casefilm for gjennomføring) Alle som har bakt, vet at mye skjer fra deigen er formet, til det har vært igjennom en heve- og stekeprosess. Og til forskjell fra et vanlig matopptak, kunne vi ikke jukse med saltdeiger, lakk eller andre triks som gjør maten lekker å fotografere, men uspiselig etterpå. Sammen med en av Godt Brøds beste bakere, måtte vi derfor testbake og forske oss frem til spiselige bokstaver. Kom de grove bokstavene til å bli like lesbare som de søte, og samtidig holde kvaliteten Godt Brød-kundene forventer (og joda, også testbokstavene ble spist opp, selv om noen av de ble i overkant kursiverte...)? På selve shooten, måtte alt skje på dagen. Too Good To Go deler ikke ut mat som er mer en dagsgammelt. Det ble noen intense morgentimer der bakeren måtte deale med svært følsomme vesen, som gjærsopper, kreatører og for ikke snakke; Too good to go-kunder. PS: tips til andre bokstav-bakere; kringler funker hverken bra som M-er eller T-er...

Bidragsytere

  • Ester Hjellum
    AD
  • Jørgen Bøhle Bakke
    Tekstforfatter
  • Ulla Hennum Birkrem
    Prosjektleder
  • Eirik Mikalsen
    Konsulent
  • Marius Viken
    Fotograf
  • Ole-Jørgen Ramstad
    Klipper SoMe-materiell
  • Cathrine Høgebøl
    Formgiver
  • Annika Mørch Asté
    Oppdragsgiver