Eyr - Legene på mobil

Sendt inn av
Mos
Kunde
Eyr Medical AS
Medieplassering
TV, utendørs, sosiale medier
Ekstern url
https://eyr.md/
Utfordringen var at (1) få hadde kjennskap til Eyr og (2) folk var utrygge på tjenesten. Med konseptet «legene i hverdagen» tar vi helsetjenestene ut av legekontoret og inn i hjemmene til folk. Identiteten gjenspeiler menneskene og den hverdagen de lever. Den er myk, varm og sympatisk, og bryter med det sterile kategorispråket. På den måten skiller vi oss klart fra konkurrentene. Den visuelle identiteten er leken og er utviklet med fokus på å gjøre folk friskere fremfor å forsterke det syke – et friskt innslag i en klinisk bransje. Med en organisk og levende logo, varme farger, vennlige illustrasjoner og lekne ikoner skaper designet et univers hvor folk kan føle seg trygge og velkomne. Bildene får oss ut fra legekontoret og inn i hjemmet. Grafikk-strekene er profilbærende elementer som brukes gjennomgående i identiteten for vise sykdom på en enkel, tydelig og leken måte. Ved å trekke inn elementer fra tegneserieformatet ønsker vi å utvide rammene for hvordan en helsetjeneste kan kommunisere. Det samlede visuelle uttrykket senker terskelen for å prate med legen via et digitalt verktøy. Vi har utviklet en tilgjengelig, ærlig, leken og menneskelig identitet som har fokus på det viktigste; Eyr er de trygge legene i hverdagen din.

Bidragsytere

  • Helena Egeland
    Art Director
  • Juliane Stensrud Mjåset
    Art Director
  • Christoffer Aadalen
    Grafisk Design
  • Line Fjærvoll
    Prosjektleder
  • Silje H. Valseth
    Ansvarlig hos kunde