Få ut finger´n

Sendt inn av
Circus Reklamebyrå
Kunde
Norsk Sykepeleierforbund.
Medieplassering
Dagbladet og VG print og på nett
I anledning kvinnedagen 8. mars ville Norsk Sykepleierforbund skape oppmerksomhet rundt likelønn. Likelønn = Lik lønn for arbeid av lik verdi. Kampanjen skulle skape engasjement og få oppmerksomhet i media og hos beslutningstakere. Løsningen ble en annonse som oppfordret sykepleiere til å ta et instagram med en finger ut av buksesmekken, #få ut finger´n og @tte et politisk parti. Slik fikk beslutningstakerne beskjed om å få ut finger´n og sette likelønn for sykepleiere på dagsorden. Instagram-bildene ble også feedet til NSF's Facebooksider, for å skape debatt og spre budskapet ytterligere. Resultatet; 3 dagers annonsering på nett og i avis resulterte i redaksjonell omtale av blant andre NRK kveldsnytt NRK Aktuelt, TVN Anne-Kat og av Dagbladet. Og debatten raste i sosiale medier. Hundrevis av sykepleiere fikk ut finger´n og NSF fikk 5.000 nye venner på Facebook samt 1420% stigning av engasjement på FB, og en weekly total reach på 715,583, en økning på 2545%.

Bidragsytere

  • Astri Horn Eriksen
    Art Director
  • Henrik Berg Slang
    Tekstforfatter
  • Christina Ness
    Konsulent
  • Tonje Schøyen Ertzaas
    Annet (må beskrives)
  • Asle Tostrup
    Grafisk Design
  • Sigve Aspelund
    Fotograf
  • Fennek & Friends (Fanbooster)
    Webutvikling
  • Eigil Moe
    Webutvikling
  • Kristin Henriksen
    Ansvarlig hos kunde
  • Arvid Libak
    Ansvarlig hos kunde