Fartskampanje

Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Statens vegvesen
Medieplassering
P4 og SBS
For å øke den totale forståelsen for hvordan du påvirker trafikkbildet, og forsøke å påvirke både de individuelle og de kollektive holdningene vil vi forsøke oss på å slå sprekker i den største myten av dem alle. Den tryggheten vi får av å tenke at “det skjer ikke meg.” For å få målgruppen til å tenke annerledes på risiko i forbindelse med fartsoverskridelser har vi dramatisert at vi tenker på andre ting på den motsatte måten. Vi skal ikke endre holdningene diametralt, men vil at folk skal bli bli bevisste og legge inn den lille tvilen. Målgruppen er sjåfører som reflekterer over sin oppførsel i trafikken og er villige til å tenke at selv med små fartsoverskridelser så “kan det faktisk skje meg”.

Bidragsytere

  • John Rørdam
    Tekstforfatter
  • Christin Elvegård
    Konsulent
  • Anita Engen Hjelset
    Prosjektleder
  • Norunn B. Schjerven
    Regissør
  • Benedicte A. Ringnes
    Producer
  • Verdens Sterkeste Mann
    Produksjonsbyrå
  • Rita Helen Aarvold
    Ansvarlig hos kunde
  • Bjarte Skaugset
    Ansvarlig hos kunde