Festmiddag

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Widerøe
Medieplassering
Magasin, avis, web-bannere, radio og nettside
Medalje
Gullblyanten 2012
Diplom, Omdømme
Hvordan fortelle at man har blitt kåret til Årets flyselskap i Europa, helst uten skryt? Widerøes løsning var å samle "hele Norge"- en gjest fra hver av Widerøes 42 destinasjoner - rundt ett og samme bord for å feire utmerkelsen, i Brønnøysund på Helgelandskysten. Dette gav kampanjen en tydelig og lettfortalt historie, som hadde alle forutsetninger for å få mye PR, der grunnpremisset om "Årets flyselskap i Europa" alltid ble gjentatt. På kampanjesiden valgte man først flyplass, og oppgav så hvem man mente Widerøe burde invitere til å representere det stedet, samt hvorfor. Kampanjesiden var tilrettelagt for alle plattformer, og promotert på tvers av mediekanaler. I lokale medier ble det søkt etter gjester fra akkurat dét stedet. Slik understreket og beviste kampanjen Widerøes nye konsept. Ikke bare på idénivå, men også uttrykksmessig, med rufseværsbilder og dramatisk natur. Ved utvelgelsen så vi etter unike Widerøe-historier, som i neste omgang gjorde de ulike lokalmediers presentasjon av "sin" gjest til skreddersydd Widerøe-reklame.

Bidragsytere

  • Stein Simonsen
    Tekstforfatter
  • Torstein Greni
    Art Director
  • Janne Espevalen
    Konsulent
  • Charlotte Havstad
    AD-assistent
  • Camilla von Borcke
    Prosjektleder
  • Rebecca Zeller
    Fotograf
  • Siw Børli
    Ansvarlig hos kunde
  • Hanne Bruusgaard
    Ansvarlig hos kunde
  • Beril Holte Rasmussen
    Byråproducer
  • Sverre Hjørnevik
    Fotograf