FINN reise - Reiseleder-Kjell

Sendt inn av
Morgenstern
Kunde
FINN.no
Dette effekt-caset viser hvordan FINN Reise økte trafikken med hele 50 % i kampanjeperioden, sammenlignet med “normalåret” 2019. Det er “all time high”. Ja, reiselysten var stor etter pandemien, men vi må også huske at konkurrentene trappet voldsomt opp - i tillegg til at krig, passproblemer og streik la en demper på reiselyst og -muligheter for mange. Flere land hadde også fortsatt corona-restriksjoner. Gullet lå i det kreative konseptet, som var å lansere en musikkvideo / RnB-låt som skulle hylle alle Norges reiseledere, som endelig kunne begynne å planlegge og booke igjen. I en verden der korte formater er det som (stort sett) gjelder, oppnådde FINN enormt engasjement og gjennomseing for en video på hele 50 sekunder, i tillegg til andre sterke virkemidler som ble brukt i miksen, som Spotify og Snap.

Bidragsytere

  • Anders Muurman Holm
    Kreatør
  • Sebastian Lien Prestø
    Kreatør
  • Camilla Kim Kielland
    Rådgiver
  • Mona Larsen
    Prosjektleder
  • Sindre Grøn
    Motion designer
  • Philip Notland
    AD/designer
  • Jan Kristian Flemmen
    Regi
  • Gry Sætre og Beate Tangre
    Produsent
  • Goran Obad og Stian Ehi
    Musikkprodusent / artist