Flax året rundt

Knn Xx NRB flax case 02
Sendt inn av
Dinamo AS
Kunde
Norsk Tipping
"Millonflax" er urloddet i skrapeloddkategorien, med bred appell og lang historie. Med et større redesign og nytt konsept, ønsket NorskTipping fornyet nyhetsverdi, oppmerksomhet og interesse. Spillet og kommunikasjonen skulle bestå, men loddets visuelle konsept og utforming var moden for fornyelse. Loddet må være gjenkjennelig gjennom året, men fornyes fire ganger i året. Vi ønsket å gjøre det friskere, mer lekent og samtidig mykere og organisk i kontrast til den geometriske logo-profilen. Vi ville forløse noe mer i sesongvariantene, og gjøre det mer mer kriblende, visuelt emosjonelt og tilknyttet spenning - og samtidig skape en mer uforutsigbar og leken flate. Konseptet ble å invitere ulike norske aktører og illustratører til en veldig åpen brief, å tolke ordene «undring, kribling, glede, forventning.» samt hver sin hovedfarge. Designet ble et fast oppsett med den grønne FLAX-diamanten, logoen og spillene, men med en helt ny illustrasjon - og ny illustratør - fire ganger i året. Millionflax fikk nå en aktualisert, og enorm kilde til nye, friske og ulike stiler, tolkninger og uttrykk - samtidig som vi kunne engasjere, løfte frem og representere (spesielt alternative og nye) stemmer i den norske illustratørfloraen, som gjennom året pryder hver sin sesong medi sitt uttrykk - på en flate som er veldig synlig.

Bidragsytere

  • Rikke Hatlo
    Lead designer
  • Daniel Solbakken
    Designer
  • Simen Grankel
    Kreativ leder
  • Anna Ducros
    Designer
  • Zarina Saidova
    Illustratør
  • Anette Moi
    Illustratør
  • Ole Fredrik Hvidtsten
    Illustratør
  • Marius Pålerud
    Illustratør
  • Turid Rønningen og June Torp
    Prosjektleder
  • Lise Vold
    Ansvarlig hos kunde