Fly med oss

22153 207be original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Avinor
Medieplassering
Egen kampanjeside på TV2.no. Alle TV2s redaksjonelle flater, inkludert 15 kveldsendte TV-programmer.
Nordmenn nyter luksusen av at hele landet er tilgjengeliggjort for bosetting, turisme og lokalt næringssliv. Det har gjort Norge til et av verdens beste land å bo i, og er noe vi er stolte av. Avinors 46 flyplasser gjør dette mulig og er en nøkkelbrikke i vår distriktspolitikk. Utfordringen er at denne overordnede historien forsvinner i møte med hverdagslige utfordringer som forsinkelser og flygelederstreik. Vår oppgave var å bygge kjennskap og kunnskap i befolkningen om Avinors samfunnsrolle, skape intern stolthet og bevise selskapets verdi overfor politiske beslutningstakere – helst uten bruk av tradisjonelle reklamebudsjetter. Løsningen ble “Fly med oss”, Norge fra lufta – fra flyplass til flyplass. I løpet av 3 uker i mai reiste Avinors helikopter over Norge og dokumenterte 90 timer med film – Norges hittil største filmarkiv fra lufta. Filmen ble i sin helhet sent på ”live-senteret” på tv2.no og inviterte folk til å bli en del av den gjennom fysiske aktiviteter på bakken. Høydepunktene preget TV2s øvrige redaksjonelle flater i perioden, deriblant 15 kveldsendinger på moderkanalen. Takket være engasjement fra folk over hele landet ble resultatet av filmen mye mer enn en naturdokumentar. Avinor fikk bevist at nordmenn flest støtter opp om et tilgjengeliggjort Norge.

Bidragsytere

  • Bjørn Endre Langeland
    Grafisk Design
  • Jonas Fredin
    Webutvikling
  • Jørn-Tore Sande
    Webutvikling
  • Karianne Andersen
    Webutvikling
  • Kent Robin Haugen
    Webutvikling
  • Pål Jespersen
    Annet (må beskrives)
  • Oskar Bringager
    Annet (må beskrives)
  • Christian Alfsen
    Konsulent
  • Arne Hjeltnes
    Annet (må beskrives)
  • Merete D. Land
    Prosjektleder
  • Silje Storhaug
    Annet (må beskrives)
  • Øystein Eriksen
    Annet (må beskrives)