Fly med oss

22168 2cf9e original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Avinor
Medieplassering
Egen kampanjeside på TV2.no. Alle TV2s redaksjonelle flater, inkludert 15 kveldsendte TV-programmer og 46 flyplass events
Avinor gjennomførte i 2012 et merkevareprosjekt som resulterte i en ny visuell identitet og verdiplattform. Selskapet skulle fremover opptre mer samspilt og kundeorientert. For Avinor, med sine 46 flyplasser og drøyt 3000 ansatte spredd over hele landet, utgjorde en slik implementering en stor utfordring. Hvordan skulle en sentralt utviklet strategi, skape entusiasme lokalt og hvordan skulle de nye verdiene innholdsfylles og involvere egne ansatte ”på gølvet”? ”Fly med oss” ble lanseringen av nye Avinor, like mye internt som eksternt, og skulle bevise gjennom bred involvering i organisasjonen at de nye verdiene hadde solid støtte i egne rekker. Kampanjen la til grunn at hver enkelt flyplass med sine ansatte, skulle løftes fram som ambassadører for sin region og som en del av et helhetlig konsern. Egne ansatte ble derfor definert som en spesifikk målgruppe og, gjennom ulike insentiv i forkant av lanseringen, invitert til å sette sitt preg på reisen og besøkene på hver enkelt flyplass. Som en konsekvens ble det arrangert events ved alle Avinors lufthavner med lokalbefolkning og lokalt næringsliv til stede. 15 av dem ble dessuten vertskap for TV2s kveldsendte TV-programmer. Kampanjen ble et nasjonalt fenomen, men suksessen var tuftet på lokal stolthet og bidragene fra egne ansatte.

Bidragsytere

  • Pål Jespersen
    Annet (må beskrives)
  • Oskar Bringager
    Annet (må beskrives)
  • Christian Alfsen
    Konsulent
  • Arne Hjeltnes
    Annet (må beskrives)
  • Merete D. Land
    Prosjektleder
  • Bjørn Endre Langeland
    Grafisk Design
  • Jonas Fredin
    Webutvikling
  • Jørn-Tore Sande
    Webutvikling
  • Karianne Andersen
    Webutvikling
  • Silje Storhaug
    Annet (må beskrives)
  • Kent Robin Haugen
    Webutvikling
  • Øystein Eriksen
    Annet (må beskrives)