Fly med oss

22084 ec22e original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Avinor
Medieplassering
Egen kampanjeside på TV2.no. Alle TV2s redaksjonelle flater, inkludert 15 kveldsendte TV-programmer og 46 flyplass events
Avinor drifter Norges 46 flyplasser, og bidrar til at hele landet er tilgjengeliggjort for bosetting, turisme og lokalt næringsliv. Utfordringen er at det er lav kunnskap om Avinor og det overordnede oppdraget overskygges av hverdagslige problemer som forsinkelser og flygelederstreik. Den statlige modellen er dessuten gjenstand for politisk debatt, grunnet subsidiering av de mindre flyplassene. Vår oppgave var å bygge kjennskap og kunnskap i befolkningen om Avinors samfunnsrolle, skape intern stolthet og synliggjøre selskapets verdi overfor politiske beslutningstakere. I Avinors tilfelle var en tradisjonell reklamekampanje ikke ønskelig, grunnet erfaringer med negative presseoppslag. Løsningen ble “Fly med oss”, Norge fra lufta – fra flyplass til flyplass. Gjennom et 3 uker langt utendørsevent, ble Norge dokumentert fra et nytt perspektiv - fasilitert av Avinor og distribuert i alle TV2s redaksjonelle kanaler. I løpet av kampanjen var det særlig to utendørsflater som spilte en særskilt rolle; Avinors helikopter, som var tydelig foliert med selskapets nye logo, og alle Norges flyplasser. Disse flatene bidro til å gi Avinor oppmerksomhet gjennom hele perioden, enten det var gjennom fysisk tilstedeværelse, i avis, på nett eller TV.

Bidragsytere

  • Oskar Bringager
    Annet (må beskrives)
  • Christian Alfsen
    Konsulent
  • Arne Hjeltnes
    Annet (må beskrives)
  • Bjørn Endre Langeland
    Grafisk Design
  • Merete D. Land
    Prosjektleder
  • Jonas Fredin
    Webutvikling
  • Karianne Andersen
    Webutvikling
  • Jørn-Tore Sande
    Webutvikling
  • Silje Storhaug
    Annet (må beskrives)
  • Kent Robin Haugen
    Webutvikling
  • Pål Jespersen
    Annet (må beskrives)
  • Øystein Eriksen
    Annet (må beskrives)