Flyet som aldri går

Sendt inn av
Knowit Experience
Kunde
Avinor
Avinor har nylig justert strategi og visjon, med deres samfunnsrolle som et forsterket område. Deres kommunikasjonskonsept, «Verden er bedre sammen», oppstod i kjølvannet av pandemien. Mye av arbeidet fremover handler nå om å vise hvordan Avinor binder Norge sammen med verden, og verden sammen med Norge. I «normalåret» 2022 lå det flere planer i vente, blant annet nye direkteruter fra Oslo til Kiev med Ukraine International Airlines. Som så mye annet ble disse skrinlagt når krigen i Ukraina brøt ut, og luftrommet over landet ble stengt. Mens alle dører ble lukket til Ukraina, ville vi holde én gate åpen. «Flyet som aldri går» var en aktivitet på Oslo Lufthavn for å rette søkelys på situasjonen og støtte en befolkning i krig. For veldig raskt fikk vi alle brutalt oppleve hvor viktig kommersiell luftfart er for økonomisk vekst og tilgang til resten av verden.

Bidragsytere

  • May Linn Michaelsen
    Senior kreatør
  • Melissa Kristiansen
    Senior kreatør
  • Ingvild Bergsaker
    Prosjektleder
  • Anders Aunbu
    Rådgiver
  • Harald Kvam
    Ansvarlig hos kunde
  • Magnus Berg og Simen Sørhaug
    Film