FLYTOGMODUS

Sendt inn av
LOS&CO
Kunde
Flytoget
Medieplassering
TV
Det er noe mer enn fart og presisjon som gjør Flytoget til Flytoget. Vi ønsket å få frem et eget modus – et Flytogmodus. Derfor ble stil og tone avgjørende for filmen som lanserte Flytogmodus. Filmen hvilte fullstendig på om vi maktet å skape en stemning som kunne etablere Flytogmodus som et begrep. Foto, kameraføring, tempo og koreografi spilte sentrale roller. Musikalsk lette vi etter noe som kunne være som Flytoget selv, en melodi med norske røtter og internasjonal appell, i et moderne uttrykk. Vi utfordret derfor en komponist til å gjøre en ny versjon av Edvard Griegs ”Solveigs sang”. Selve Flytogmodus-begrepet fikk også sitt eget uttrykk i form av en mode-knapp, med en visuell aktivering i selve ordet for å trekke oppmerksomhet til betydningen på en subtil, men relevant måte.

Bidragsytere

  • Jan Cato Tangen
    Art Director
  • Harald Seip
    Konsulent
  • Elisabeth Skogen Helland
    Prosjektleder
  • Anne-Signe Fagereng
    Ansvarlig hos kunde
  • Hans Petter Moland / One Big Happy Family
    Regissør
  • Helene Hovda Lunde / One Big Happy Family
    Producer
  • Kåre Christoffer Vestrheim
    Musikk
  • Carina Laurhammer
    Tekstforfatter
  • Jenny Kyvik Hutchens, Paraply Studio
    Grafisk Design
  • Ingrid Rommetveit, Paraply Studio
    Grafisk Design
  • Elisabeth Strand
    Grafisk Design