Fotografihuset Visuell identitet

Sendt inn av
Hausmann AS
Kunde
Fotografihuset AS
Bakgrunn Fotografihuset er under etablering som Norges nye, internasjonale senter for fotografi. 20.08.20 åpnet Pilotprogrammet som vil gå over to år og består av utstillinger, foredrag og debatter i en midlertidig konteinerpaviljong på Sukkerbiten i Bjørvika. Løsningen Fotografier beskjæres ofte for å passe inn på dagens utallige flater og formater. Men, endrer vi utsnittet på et fotografi, endrer vi også historien. Det er fotografen selv som velger motivet, lyset og utsnittet. Så om Fotografihuset skal være et sted for fotografi i alle former og formater, trenger vi en visuell identitet som tilpasser seg alle utsnitt og formater. Fotografihusets visuelle identitet skal alltid søke å ivareta fotografiets unike uttrykk. De grafiske elementene skal ikke konkurrere med fotografiet, men likevel være sterke nok til alene å gi et distinkt uttrykk. Den visuelle identiteten er i hovedsak løst som en fleksibel idé, med noen konkrete uttak som nettsider, invitasjoner, SoMe-poster, plakater og annet markedsmateriell. Noen av visuellene i filmen er fiktive uttak for å vise hvordan logoelementene kan fungere på forskjellige fremtidige flater, når Fotografihuset endelig blir realisert.

Bidragsytere

  • Rune Tyvold
    Grafisk designer
  • Kristine Gulheim
    Grafisk designer
  • Lukas Aasbø
    Grafisk designer
  • Terje Banken
    Rådgiver
  • Tone Humblen
    Kreativ leder
  • Hege Kathrine Johannessen
    Prosjektleder
  • Erling Johansen
    Kunde
  • Jonas Ekeberg
    Kunde