Frende Forsikring

Ne Bb Yen K Frende header
Sendt inn av
Reklamekollektivet
Kunde
Frende Forsikring
Frende er et annerledes forsikringsselskap, eid av flere lokale banker over hele Norge. Da Frende ble startet i 2007 var det for å lage et forsikringsselskap man selv ville være forsikret i. Nå, over ti år senere, har Frende gang etter gang bevist dette ved å vinne produkttester, kundeservicepriser og blitt bransjeleder for fornøyde kunder (EPSI) flere år på rad. I dag finnes det over 250.000 frender rundt omkring i landet.<br /><br />Den nye identiteten er basert på fellesskapet Frende - og deres felles verdier, som bygger på inngående innsikt fra Frende sine egne kunder. Merkevareløftet "Lettere og mer menneskelig" forsikring ble derfor utgangspunktet for den nye merkevaren. <br /><br />Hvordan oversette abstrakte egenskaper som lett og menneskelig til noe konkret? I søken om å fremstille disse egenskapene visuelt, har vi “landet på puten”. Den representerer flere av verdiene våre og er alltid til stede på enhver flate vi befinner oss på. Designelement og illustrasjoner basert på puteformene. Profilen komplimenteres av analoge bilder og video av "hverdagsøyeblikk" fra ekte mennesker og illustrasjoner basert på puteformene. Lydbildet er varmt og åpner for dialekter fra hele landet. Animasjonene og språket er oppløftende lett – og lett å forholde seg til.<br /><br />Resulatet er en merkevare man blir glad i.

Bidragsytere

  • Thomas Birkeland
    Client lead / Creative
  • Susanne Svendsen
    Strategic Advisor / Copy
  • Vilde Moen Hudson
    Design / Motion
  • Paulus Syvertsen
    Design / Creative