Frontallappen

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
Statens Vegvesen
Medieplassering
Youtube, FB, Cadreon Mobil, Cadreon WebTV, Smartclip, Widespace
En både stigmatiserende og diskriminerende animasjonsfilm det ble umulig for målgruppa å ikke ta stilling til. En akseptert handling (å kjøre fort) ble satt i bås med en uakseptert (å være i puberteten). I utviklingen var det viktig å lande på et utrykk som kunne snakke om både alvorlige og litt pinlige fakta på en underholdende og avvæpnende måte. Den lille animasjonsfilmen spredde seg som ild i tørt gress og ble fanget opp av de fleste medier. Filmen er laget i en blanding av 2- og 3D.

Bidragsytere

  • Bjarte Skaugset
    Ansvarlig hos kunde
  • Rita Aarvold
    Ansvarlig hos kunde
  • Bendik Romstad
    Tekstforfatter
  • Ole Henrik Stubberud
    Art Director
  • Anne Gravingen
    Art Director
  • Kamilla Ellingsen
    Grafisk Design
  • Bjørn Polmar
    Konsulent
  • Heidi Elisabeth Evans
    Prosjektleder
  • Tilnærmet Lik, Animasjon
    Produksjonsbyrå
  • Verdens Sterkeste Mann
    Lyd
  • Adam Gruner
    Annet (må beskrives)
  • Espen Haugen
    Planner