Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
En akevitt som var så billig at den kunne ha vært skikkelig dårlig. Tappet på en standard PET-flaske som ikke akkurat hjelper på den opplevelsen (men som var Vinmonopolets forutsetning for å lansere denne akevitten). Men med en kvalitet og håndverk som er så bra at totalen gjør den til et skikkelig annerledes produkt – Smaksatt blant annet med egendyrka eple, rabarbra, fennikel og sitrongress. Laget av to kjemiingeniører på gården deres.<br /><br />Løsningen ble å omfavne enkelheten, i stedet for å lande pladask i gull og glitter-verdenen som preger deler av kategorien. Farmers market på flaske – «Frå jord til glas». Sammen med idéen om jordbruk og kjemi som sammen går opp i en høyere enhet.<br /><br />Helt sentralt; en enkel og ikonisk håndtegnet illustrasjon basert på den som (den påståtte) oppdageren Sir John Mandeville tegnet en gang på 13/1400-tallet for å forklare bomullsplanten, med (faktisk) små lam som vokste ut av en plante. Men som her tar opp i seg smakene i denne akevitten. Trykket på et røft papir, og med kredibel info som tappetid og batch nr. Med en baketikett som låner stil fra nettopp kjemiens verden.<br /><br />Og vips: Gardsbrenneriets største suksess noensinne. Som til og med har tatt for seg av markedsandelene til store merker som Løiten.