Geox Amphibiox

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Geox
Medieplassering
Webside, bannerannonsering
Medalje
Gullblyanten 2012
Bronse, Mote
Vår oppgave var å lansere Amphibiox, en ny vanntett patent for urbane hverdagssko. Utfordringen var å overbevise en kresen målgruppe om at "vanlige" sko kan være vanntette. For å teste skoenes egenskaper til det ytterste flyttet vi testlabben til Cherrapunjee, India, stedet der det regner mest i hele verden. Hele 11,7 m regn faller i en periode på 3 mnd. Med oss på prosjektet hadde vi med oss 4 europeiske testere som fikk oppleve ulike deler av Cherrapunjee mens de testet skoene. Hele veien ble skoene fulgt av GPS tracker og fukt/temperaturmåler. Resultatet ble en interaktiv dokumentar hvor man tar del i testernes opplevelser, og til en hver tid følge med på hvordan skoene takler forholdene. Siten er knyttet sammen av streetview navigering hvor du selv kan oppleve verdens våteste sted. Resultater 1. måned: -1,1 millioner Youtube hits -Over 150 000 nye Facebook fans -Amphibiox-kolleksjonen solgt ut fra lager

Bidragsytere

  • Eirik Stensrud
    Art Director
  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • Jannicke Platou
    Prosjektleder
  • Richard Holley
    Ansvarlig hos kunde
  • Georgio Presca
    Ansvarlig hos kunde
  • Georgio Lorenzo
    Ansvarlig hos kunde
  • Luigi Garbuio
    Ansvarlig hos kunde
  • Rohan Mangat Blair
    Regissør
  • STINK Digital
    Webutvikling
  • STINK
    Produksjonsbyrå
  • Christoffer Lorang Dahl
    Byråproducer
  • Arnar Lindal Halldorsson
    Grafisk Design
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • Stina Norgren
    Grafisk Design