Geox Amphibiox

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Geox
Medieplassering
Webside
Medalje
Gullblyanten 2012
Bronse, Design - Interaktivt
Vår oppgave var å lansere Amphibiox, en ny vanntett patent for urbane hverdagssko. Utfordringen var å overbevise en kresen målgruppe om at "vanlige" sko kan være vanntette. For å teste skoenes egenskaper til det ytterste flyttet vi testlabben til Cherrapunjee, India, stedet der det regner mest i hele verden. Hele 11,7 m regn faller i en periode på 3 mnd. Med oss på prosjektet hadde vi med oss 4 europeiske testere som fikk oppleve ulike deler av Cherrapunjee mens de testet skoene. Hele veien ble skoene fulgt av GPS tracker og fukt/temperaturmåler. Gjennom en interaktiv dokumentar kan folk selv bevege seg rundt i gatene i Cherrapunjee og oppleve fuktigheten. Underveis finner man ulike Geox-testere som utforsker stedet og vi ser hvordan skoene klarer seg under de krevende forholdene. Resultatet ble en interaktiv dokumentar, pakket som en banebrytende POV opplevelse, som gjør at betrakteren i stand til å teste Amphibiox i det mest regnfulle stedet på jorden - Cherrapunjee, India. HTML5 nettstedet inneholder fem videoer, filmet under monsoon sesongen. Testerne ble rekruttert via Facebook, alle med bakgrunn som krever at du er mye utendørs. Fotografen Claudia, turist guiden Andrea, advokaten David, ski-instruktøren Rob testet skoene i en uke i ekstreme vått vær. Seerne kan selv navigere sin egen vei rundt i gatene i Cherrapunjee for å finne testere. De kan deretter klikke på dem for å se video innhold og produktinformasjon. Nettstedet ble skreddersydd for å fungere på ulike plattformer. Progressiv tilpassing sikrer at brukere på enheter uten JavaScript, Flash eller med mindre skjermstørrelser også får en severdig opplevelse. Nettstedet skal fungere like godt om du navigerer via en touch eller mus.

Bidragsytere

  • Eirik Stensrud
    Art Director
  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • Stina Norgren
    Grafisk Design
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • Jannicke Platou
    Prosjektleder
  • Richard Holley
    Ansvarlig hos kunde
  • Georgio Presca
    Ansvarlig hos kunde
  • Georgio Lorenzo
    Ansvarlig hos kunde
  • Rohan Mangat Blair
    Regissør
  • Luigi Garbuio
    Ansvarlig hos kunde
  • Arnar Lindal Halldorsson
    Grafisk Design
  • STINK Digital
    Webutvikling
  • STINK
    Produksjonsbyrå
  • Christoffer Lorang Dahl
    Byråproducer