#GFaktor

25078 c6574 original
Sendt inn av
Hyper
Kunde
Gresvig
Retailbransjen bruker store summer på hyppige reklamekampanjer med gode tilbud som skal få kundene inn i butikken. De ansatte er den viktigste ressursen og kundene den øverste sjefen, og det er i møtet mellom den ansatte og kunden at slaget virkelig står. G-Sport/G-MAX i Gresvig ønsket å få mer ut av hver investerte annonsekrone. Derfor utviklet vi #Gfaktor for dem. #Gfaktor er en mobilløsning som gir alle ansatte en felles plattform for kommunikasjon, kulturbygging og deling av beste praksis på tvers av butikkene. Kampanjeinformasjon struktureres gjennom modulen «Kampanjeklar», bestående av Kampanjeklar Selger og Kampanjeklar Butikk, og skal gjøre både butikkselgerne og butikken kampanjeklar. Målsetting med #Gfaktor: #1: Effektivisere formidlingen av kampanjemateriell til alle butikkselgerne #2: Styrke kampanjekunnskapen til alle butikkselgerne #3: Bedre gjennomføringsevnen til den enkelte selger for å bidra til økt salg G-Sport, G-MAX og Intersport utgjør tilsammen rundt 250 butikker med over 3500 ansatte. For å nå målsettingene ble det derfor svært viktig å: - Lage en løsning med fokus på tilgjengelighet: #GFaktor Kampanjeklar kan brukes på desktop, nettbrett og mobil. - Strukturere kampanjeinformasjon: #GFaktor Kampanjeklar prioriterer og løfter frem de viktigste salgsvarene samt tilhørende støtteprodukter - Samle alt markedsmateriell på ett sted: i #GFaktor Kampanjeklar oppdaterer selgerne seg på DM’er, reklamefilmer og annet materiell tilknyttet kampanjen - Enkel oppfølging: unik bruker-ID forenkler oppfølgingen av alle ledd - fra butikkselger til regionsjef. HR-direktør Kjersti S.Johansen sier følgende om målsettingen og resultatet for #Gfaktor: «Å legge til rette for at hver enkelt av våre selgere kan virkeliggjøre merkevareløftene er noe av det viktigste vi gjør som kjede. Med #Gfaktor når vi ut til hver og en på en enkel og engasjerende måte, og gir dem den innsikten de trenger for å kunne levere gode opplevelser for kunden. Hyper har hjulpet oss med dette, og sammen med våre butikksjefer og selgere har vi utviklet kanskje norsk retails råeste plattform for kommunikasjon, kultur, trening og gjennomføring – en plattform som allerede har gitt oss imponerende resultater i form av økt salg»

Bidragsytere

  • Knut Sverre
    Konsulent
  • Jeanette Wilberg Schibbye
    Prosjektleder
  • Linn Belck-Olsen
    Tekstforfatter
  • Øistein Skeie
    Tekstforfatter
  • Petr Sergeev
    Webutvikling
  • John Terje Sirevåg
    Webutvikling
  • Rolf Risnes
    Konsulent
  • Kjersti Johansen
    Ansvarlig hos kunde
  • Susanne Pahr Eliassen
    Ansvarlig hos kunde
  • Markus Halvorsen
    Annet (må beskrives)