Gjenåpne

Sendt inn av
NOSLEEPTILLBROOKLYN
Kunde
Gjensidige
Sommeren 2021 gikk 15 måneder med pandemi mot slutten. Vaksineringen var kommet langt og folk var grundig lei av å sitte hjemme, være utestengt fra det sosiale, fra kulturlivet, fra reising, møter og det å se andre mennesker - kjente som ukjente. Utfordringene var mange; unge som sliter, folk som faller helt utenfor, freelancere, kulturarbeidere og et SMB-arbeidsliv på kanten av stupet, ødelagte sosiale vev osv osv.<br /><br />Som en aktør som gjennom 200 år har bidratt til å gi tilbake til samfunnet, ønsket Gjensidige å tilrettelegge for gjenforeninger, bidra til gjenoppbyggingen av næringslivet og bidra positivt inn i gjenåpningen av samfunnet, gjennom forskjellige tiltak overfor bransjer og målgrupper som trengte det mest. Gjensidige trengte derfor en kampanje som kunne gi håp, skape positivitet, være bred og omfavnende og gi en forståelse for selskapets engasjement.<br /><br />Gjensidige hadde intet konsept for dette, så en idé som de kunne eie helt alene, men aldri tidligere har brukt, ble skapt. Det enkle faktum at ord som Gjenåpne, Gjensyn, Gjenskape, Gjeninnta, Gjenoppvekke og mange flere, er direkte bokstavrim med selskapsnavnet Gjensidige, ble det gjentakende prefikset som ga kampanjen sitt emosjonelle preg. <br /><br />Resultatet ble, ja historisk, bra på Avsenderidentitet, Liking, Budskapsforståelse, samt “Bidrar positivt til samfunnet”.

Bidragsytere

  • Pål Wehus
    Art Director
  • Birgitte Hodne
    Prosjektelder
  • Atle Røisland
    Designer
  • Eivind Haugstad
    Designer
  • Ketil Børstein Stensrud
    Creative
  • Aris Theophilakis
    Rådgiver/Tekstforfatter