Gjenoppdag bilgleden

Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
Bertel O. Steen, Peugeot
I likhet med andre bilmerker har Peugeot definert kjøreglede i sentrum for sin kommunikasjon. Men der andre kanskje er mer opptatt av det teknologiske og mekaniske som grunnlag for kjøreopplevelsen ("the ultimate driving machine", "Forspranget ligger i teknikken") har Peugeot definert det som viktigst at man er på lag med sjåføren, og at det skal handle om "en emosjonell kjøreglede" – gleden man opplever når man sitter bak rattet. Så når Peugeot derfor skulle ut med merkevarebyggende kommunikasjon som løftet frem dette, hva var vel mer naturlig enn å ta tak i den litt nostalgiske, lekne bilgleden barn har når de får en matchbox-bil i hendene?

Bidragsytere

  • Ole Henrik Stubberud
    Kreatør
  • Trygve Tønnessen
    Kreatør
  • Knut-Ole Mathiesen
    Kreatør
  • Marit Høvik Hartman
    Kundeansvarlig
  • Katinka Grundseth
    Konsulent
  • Lisa J. Canneaux
    Prosjektleder
  • Glenn Røkeberg
    Fotograf
  • Jurgen van den Hoofdakker
    Retusj
  • Kristian Neuberth
    Oppdragsgiver
  • Thea Jakobsen
    Medierådgiver
  • Håvard Sesseng
    Medierådgiver