Gjett alder

37374 d7e52 original
Sendt inn av
TRY
Kunde
Vinmonopolet
Medieplassering
Nett
Ekstern url
http://visleg.no/
Briefen var å få flere til å reflektere over hvorfor man må vise legitimasjon uoppfordret på Vinmonopolet. Innsikten om at «det er vanskelig å gjette alder» er det vanskelig å være uenig i. De over 25 kler seg for å se yngre ut, og de på 17-18 år kler seg for å se eldre ut. Hvis det har vært vanskelig å gjette alder før, er det i hvert fall vanskelig nå. Tar vi en titt på et kjøpesenter, på Karl Johan eller i skolegården så ser man at de samme støvlettene, de samme lange strikkegenserne og de samme vaffeljakkene går igjen blant alle uansett alder. Og dette gjør ikke akkurat arbeidet til de bak kassa på Vinmonopolet noe lettere. Vi lot målgruppen få teste selv på kampanjesiden visleg.no Kampanjen slo svært godt an i målgruppen. Kampanjen fikk med relativt beskjedne budsjetter rekordhøy oppmerksomhet, enormt engasjement, ble svært godt likt, endret holdninger og handlinger. Over 148.000 tok testen i kampanjeperioden og prøvde å gjette alder på jentene.

Bidragsytere

  • Hege Bergskaug Øvsthus
    Ansvarlig hos kunde
  • Halvor Bing Lorentzen
    Ansvarlig hos kunde
  • Eirik Sørensen
    Tekstforfatter
  • Finn Christian Eidam Knudsen
    Art Director
  • Lars Mitlid
    Konsulent
  • Marte Heiersted
    Prosjektleder
  • Fantefilm
    Produksjonsbyrå
  • Andreas Kleiberg
    Regissør
  • Andreas Kleiberg
    Fotograf
  • Halvor Lid
    Producer
  • Thomas Emil Johanssen
    Webdesign
  • TRY
    Reklamebyrå
  • APT
    Produksjonsbyrå
  • Thomas Sømoen
    Webutvikling
  • Edmundo Navasca Cruz
    Webutvikling
  • Annette Werner
    Byråproducer
  • Tor Markus Iden
    Annet (må beskrives)
  • Martin Solvang
    Filmfotograf
  • Pudder v /Christine Ledang
    Stylist
  • Cassandra Moldenhauer
    Annet (må beskrives)
  • Indianarane
    Musikk
  • Hocus Focus
    Annet (må beskrives)