Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Dagligvare i Norge preges av enorm konkurranse. Coop konkurrerer primært med Norgesgruppen og Rema om landets handlekurver. Lavpris er segmentet i dagligvare med størst vekst. Extra er Coop sin lavpriskjede, men slet med persepsjonen om å være nettopp lavpris grunnet en utydelig dobbeltposisjon som nordmenn flest ikke kjøper (stort utvalg til lave priser) og lite konsistent kommunikasjon.<br /><br />Vi lanserte konseptet "Gjør det billig!" med et tilhørende kommunikasjonsunivers bestående av to naboer som gjør alt de kan for å utspare hverandre. Utover dette utviklet vi en rekke distinkte merkemarkører til Extra og bygde tydelige mentale inngangsporter til de viktigste kategoriene i dagligvare, alle knyttet opp mot Extra sine unike prisbevis.<br /><br />Resultatet er at Extra tar 0,9 % andeler og vokser med over en milliard i omsetning. At 76 % assosierer all kommunikasjon med billig, at avsenderidentiteten har økt med 92 % til over 70 %, kjennskapen til de unike prisbevisene har økt langt over målsetting, reklameoppmerksomheten klyver innpå Kiwi og Rema, liking og oppmerksomhet på all reklame er opp over 10 % og sist, men ikke minst, er Extra vekstvinner blant alle dagligvarekjeder i 2021.