Glamox visuell identitet

Sendt inn av
Knowit Experience
Kunde
Glamox
Glamox er en norsk industrigruppe som utvikler og produserer belysnings-løsninger til bedriftsmarkedet over hele verden. Forretningsidéen til Glamox er å levere bærekraftig belysning som gir mennesker bedre arbeidsforhold og bedre trivsel. Glamox er en ledende leverandør til marin sektor og offshore-markedet, samt til det profesjonelle byggemarkedet.<br /><br />Glamox’ tidligere logo var utdatert og gjenspeilte ikke virksomhetens nye posisjon og ambisjoner. Den var i tillegg for detaljert, noe som gjorde ofte bruken vanskelig. Logoen var godt etablert, så det var nødvendig at den ble gjenkjent i høy nok grad. Resten av merkeidentiteten var også utdatert og trengte en gjennomgripende fornyelse og mer personlighet.<br /><br />Det gamle symbolet er omarbeidet gjennom forenkling og ved at det ikke lenger er stengt inne i en boks. Logoen og identiteten skal uttrykke at Glamox er en kilde til lys. Symbolet skal forbindes med lysstråler, briljans, positivitet og gi et subtilt hint til bokstaven G. Som en grafisk gjengivelse av lys, strømmer strålene ut fra symbolet på digitale og analoge flater.<br /><br />Resultatet er en mer tidsriktig og dynamisk merkeidentitet som gjør at Glamox skiller seg tydelig ut i konkurransen på det internasjonale bedriftsmarkedet. <br /><br />Den nye identiteten har blitt lansert internasjonalt i 16 land til de 2300 ansatte – i November 2021. Den vil bli gradvis tatt i bruk i 2022 med blant annet ny nettside i slutten av februar.

Bidragsytere

  • Marc Ligeti
    Lead Designer
  • Mads Øvergaard
    Designer
  • Joffrey Lamirault
    Motion Designer
  • Nina O'Gorman
    Strategisk rådgiver
  • Henrik Bakke
    Skribent
  • Merete Land
    Prosjektleder
  • Ingvild Bergsaker
    Prosjektleder