Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Fagskolen Kristiania - Reklame og merkekommunikasjon
Kunde
Lego
Hvordan kan LEGO oppmuntre målgruppen til å ta vare på kreativiteten i en
mørk periode når motivasjon og inspirasjon uteblir?
Pandemien har satt en stopper på kreativiteten for mange unge. Mangel på motivasjon og inspirasjon gjør det vanskelig for mange å slippe seg løs. Det å kopiere andre blir lettere, men for å bli mer kreativ så må man eksperimentere.
Mange unge sliter i tillegg med å slippe seg løs grunnet et stort kontrollbehov og begrenses ofte av frykten for å feile. Summen av pandemi og kontrollbehov setter en stor brems for kreativiteten.
Kampanjen "GO bold in the dark" vil derfor oppfordre unge til å bygge i mørket, ved å putte hendene inni boksen. LEGO vil derfor inngå et samarbeid med kreative utdanninger som kan sende en DM rett hjem i studentenes postkasse. På denne måten utfordrer skolen og LEGO studentene til å utforske kreativiteten hjemme.
Boksen sitt mørke design tar stor avstand fra LEGO sin visuelle profil.
Mørket vi daglig opplever i denne perioden gjenspeiles i designet. Det
minimalistiske uttrykket vil appellere til den unge målgruppen, hvor LEGO kan skape et nytt inntrykk og følelse hos målgruppen, kontra deres opprinnelige profil som ofte kan høre barndommen til.