GO bold in the dark

Sendt inn av
Fagskolen Kristiania - Reklame og merkekommunikasjon
Kunde
Lego
Hvordan kan LEGO oppmuntre målgruppen til å ta vare på kreativiteten i en mørk periode når motivasjon og inspirasjon uteblir? Pandemien har satt en stopper på kreativiteten for mange unge. Mangel på motivasjon og inspirasjon gjør det vanskelig for mange å slippe seg løs. Det å kopiere andre blir lettere, men for å bli mer kreativ så må man eksperimentere. Mange unge sliter i tillegg med å slippe seg løs grunnet et stort kontrollbehov og begrenses ofte av frykten for å feile. Summen av pandemi og kontrollbehov setter en stor brems for kreativiteten. Kampanjen "GO bold in the dark" vil derfor oppfordre unge til å bygge i mørket, ved å putte hendene inni boksen. LEGO vil derfor inngå et samarbeid med kreative utdanninger som kan sende en DM rett hjem i studentenes postkasse. På denne måten utfordrer skolen og LEGO studentene til å utforske kreativiteten hjemme. Boksen sitt mørke design tar stor avstand fra LEGO sin visuelle profil. Mørket vi daglig opplever i denne perioden gjenspeiles i designet. Det minimalistiske uttrykket vil appellere til den unge målgruppen, hvor LEGO kan skape et nytt inntrykk og følelse hos målgruppen, kontra deres opprinnelige profil som ofte kan høre barndommen til.

Bidragsytere

  • Herdis Høiland
    Tekstforfatter
  • Emilie Gabrielsen
    Art Director