Godfisk - Redesign

Nd LGQ Qk N Godfisk 1
Nd LGQ Qk N Godfisk 2
Nd LGQ Qk N Godfisk 4
Nd LGQ Qk N Godfisk 6
Nd LGQ Qk N Godfisk 7
Nd LGQ Qk N Godfisk 9
Nd LGQ Qk N Godfisk 10
Nd LGQ Qk N Godfisk 11
Nd LGQ Qk N Godfisk 13
Nd LGQ Qk N Godfisk 14
Nd LGQ Qk N Godfisk 15
Sendt inn av
TRY
Kunde
Norges Sjømatråd
Ekstern url
https://godfisk.no/
3iuka var en merkevare fra Norges Sjømatråd, der hovedproduktet var en plattform full av gode oppskrifter med sjømat – deres svar på Matprat. Målet var å inspirere til økt konsum av sjømat gjennom inspirasjon, informasjon og oppskrifter. <br /><br />Tallene viste derimot at sjømatkonsumet gikk ned, og at forbruker opplevde fisk som komplisert, tidkrevende eller til og med skummelt å begi seg ut med. Navnet 3iuka hadde ikke oppnådd kjennskapen man ønsket. <br /><br />Det ble besluttet å redesigne identiteten for å de-mystifisere fisk og etablere fiskemåltider som enkelt, hverdagslig og inspirerende. <br /><br />Vi hentet fram det opprinnelige navnet: Godfisk, og re-etablerte dette i markedet. 3iuka ble samtidig redusert til et kampanjeelement.<br /><br />Identiteten er inspirert av moderne norske familier, kjøkken og hverdager; med referanser til handlelister, post-its, oppskriftsbøker og kjøleskapsmagneter. Den mørke, dramatiske bildestilen og fargepaletten ble erstattet av fargene fra en tallerken med et ferdig tilberedt, moderne fiskemåltid. Logo og symbol er en spesialtegnet stensil som gir assosiasjon til fiskehandler/fiskekasser og som åpner for muligheter i animasjon. Redesignet knytter Godfisk og 3iuka sammen visuelt, og gir logoene en tydeligere assosiasjon til fisk og sjømat.<br /><br />Med denne totale fornyelsen har vi sammen klart å flytte identiteten fra det store havet til det nære hverdagskjøkken.

Bidragsytere

  • Håvard Bergo
    Brand og Motion Designer
  • Johanne Radford
    Digital Designer
  • Jonathan Averstedt
    Motion Designer
  • Tonje Jæger
    Designrådgiver
  • Sven Jensen
    Kundeansvarlig
  • Marie Sandegren
    Prosjektleder
  • Ingrid Linjordet
    Prosjektleder
  • Annette Werner
    Produsent
  • Stefan Ellmer
    Skriftdesigner
  • Aina C. Hole og Studio Dreyer Hensley
    Foto
  • Camilla Beck
    Markedsdirektør
  • Guro Lund
    Markedssjef
  • Anne Mæhlum
    Matstylist
  • Thomas Sannes
    Digital Designer